11ο Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

*Επίσκεψη των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης στο Ιδρυμα της Βουλής των Ελλήνων

 

Οι μαθητές της Στ΄ τάξης του 11ο Δημοτικού Σχολείου Κοζάνης ανταποκρίθηκαν με ιδιαίτερη χαρά στην πρόσκληση που απηύθυνε ο πρόεδρος της Βουλής κ. Σιούφας Δημήτριος για επίσκεψη των μαθητών στους χώρους του κτιρίου της Βουλής και ενημέρωσή τους αναφορικά με τη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος.

Η πρόσκληση αυτή αποτέλεσε την αφορμή για τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού γνωριμίας και "ψηλάφησης" της Αθήνας του απώτερου και κοντινού παρελθόντος αλλά και σήμερα. Επιδίωξη αυτής της επίσκεψης ήταν η επαφή των μαθητών με την Αθήνα ως σύμβολο του παγκόσμιου πολιτισμού και ιστορίας αλλά και ως καθημερινή πραγματικότητα. Μετά τα κριτήρια αυτά επιλέξαμε κάποιες δραστηριότητες για το ταξίδι.

 

Πρώτη στάση η προγραμματισμένη επίσκεψη στο Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων που αρχικά χρησιμοποιήθηκε ως παλάτι του Όθωνα, του Γεωργίου Α΄, με την παρουσίαση των διαφόρων σημαντικών χώρων. Το επιβλητικό κτίριο με τις λιτές νεοκλασικές γραμμές και τον υποβλητικό φωτισμό, μας γοήτευσε από την πρώτη ματιά. Οι μαθητές ενημερώθηκαν από την υπεύθυνη ξεναγό της Βουλής, σε ένα χώρο κατάλληλα διαμορφωμένο για τις επισκέψεις των σχολείων, σχετικά με την ιστορία του Κοινοβουλίου, την εξέλιξη των πολιτευμάτων και τον τρόπο λειτουργίας της ελληνικής δημοκρατίας. Μετά την ενημέρωσή μας, με τη χρήση οπτικοακουστικών επιτευγμάτων της τεχνολογίας, η περιήγηση συνεχίστηκε μέσα από διαδρόμους στην κεντρική αίθουσα συνεδριάσεων της ολομέλειας της Βουλής, όπου καθίσαμε στα έδρανα σαν άλλοι βουλευτές. Εκεί η υπεύθυνη ενημέρωσης της Βουλής μας εξήγησε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η βουλή κατά την διεξαγωγή των συνεδριάσεων, το ρόλο της κυβέρνησης, των λοιπών κομμάτων και του προέδρου της Δημοκρατίας. Με αισθήματα δέους και θαυμασμού και μετά από κάποιες απαραίτητες διευκρινίσεις - ερωτήσεις - φωτογραφίες επισκεφτήκαμε την αίθουσα "Ελευθερίου Βενιζέλου" στο 2ο όροφο του κοινοβουλίου. Εκεί υπάρχει έκθεση με προσωπικά αντικείμενα των ελλήνων πρωθυπουργών και προέδρων της βουλής της μεταπολίτευσης. Εκεί εκτίθεται, στο κεντρικό σημείο της πολυτελούς αίθουσας, η προτομή του Ελευθερίου Βενιζέλου και αντίγραφο του κλάδου ελιάς που προσφέρθηκε στη συνθήκη των Σεβρών. Μετά την ξενάγηση η οποία ήταν ουσιαστική, ευχαριστήσαμε, αποχαιρετίσαμε και βγήκαμε έξω.

Ήταν ακριβώς η ώρα για αλλαγή φρουράς στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη. Η όλη διαδικασία μας άφησε άφωνους και θαυμάσαμε την ακρίβεια και αρμονία των κινήσεων των φρουρών. Στο φόντο υπάρχουν επιγραφές με ξεχωριστό ιστορικό και ανθρωπιστικό φορτίο. "Ανδρών επιφανών πάσα γη τάφος" και " μία κλίνη φέρεται εστρωμένη των αφανών".

Μετά την επίσκεψη στη Βουλή, προσκύνημα στον Ιερό Βράχο της Αθήνας, την Ακρόπολη, όπου θαυμάσαμε από κοντά τον Παρθενώνα, που κατά τη διάρκεια του Χρυσού Αιώνα του Περικλή εκφράστηκε με τον ιδιαίτερο τρόπο ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός. Η κοπιαστική ανάβαση με τον καυτό ήλιο ανταμείφθηκε με τη θέαση των χιλιάδων επισκεπτών όλων των ηλικιών από τις πιο μακρινές γωνιές του κόσμου. Κάθε κομμάτι πεντελικού μάρμαρου συμβολίζει την ανθρώπινη σκέψη και δημιουργία, τίποτε πάνω στο βράχο δεν βρίσκεται σε λάθος μέρος. Κάθε κομμάτι πέτρας, κάθε σκάλισμα διηγούνται στους πολίτες της οικουμένης μια ιστορία λίγο πιο μακρινή από αυτές των βιβλίων λίγο κοντινή στην ψυχή.

 

Επόμενη στάση το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Γουλανδρή και το κέντρο Επιστημών "ΓΑΙΑ" στην Κηφισιά. Παρακολουθήσαμε στο μεγάλο αίθριο τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις (τρύπα του όζοντος, ερημοποίηση τεράστιων γόνιμων εκτάσεων, λιώσιμο των πάγων) από την αλόγιστη χρήση των πηγών από τον άνθρωπο. Οι μαθητές με τη χρησιμοποίηση επιστημονικού εξοπλισμού συνειδητοποίησαν την προστασία κρίσιμων τομέων της ποιότητας του εδάφους και των νερών καθώς επίσης και της ποιότητας της διατροφής και της υγείας του ανθρώπου, μια νέα προσέγγιση ανθρώπου και φύσης. Στο τμήμα με τις συλλογές υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες δείγματα θηλαστικών, εντόμων, ερπετών, ορυκτών και θαλασσίων ειδών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η επίσκεψη αποτελεί για τους μαθητές και τους συνοδούς εκπαιδευτικούς μια πολυδιάστατη εμπειρία. Τέλος σε μια 2ωρη επίσκεψη στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού παρακολουθήσαμε αρχικά στην αίθουσα "ΘΟΛΟΣ" την Αρχαία Αγορά της Αθήνας.

Οι αξίες της δικαιοσύνης, της παιδείας, της ισονομίας, της ελευθερίας και της συμμετοχής στα κοινά, γεννήθηκαν στην αρχαία αγορά της Αθήνας. Η έκθεση "συνάντηση στην Αρχαία Αγορά" με φυσικά εκθεσιακά μέσα, αλλά και διαδραστικές εφαρμογές υψηλής τεχνολογίας, ζωντανεύει την κοινωνική, πολιτική και πνευματική πραγματικότητα της πόλης των Αθηνών, την εποχή που διαμορφώθηκε κτιριακά η Αγορά (κλασική – Ελληνιστική - Ρωμαϊκή εποχή). Στη συνέχεια κληθήκαμε να απαντήσουμε αν υπάρχει λύση σε όλα τα προβλήματα της καθημερινότητας και αναζητήσαμε την απάντηση με ένα ταξίδι στον κόσμο των Αρχαίων Ελλήνων Μαθηματικών. Ήταν μια επαφή με την μαθηματική σκέψη των αρχαίων Ελλήνων και τον κόσμο των αριθμών μέσα από την εξέλιξη της επιστημονικής σκέψης στην προαγωγή του πολιτισμού, αλλά και την πραγματική εφαρμογή του στην καθημερινή ζωή.

Η εκδρομή πήρε και πιο ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Πήγαμε στο ALLOY FUN PARK, περπατήσαμε στη γειτονιά των Θεών, την Πλάκα, που φιλοξενεί μικρές εκκλησίες, το πρώτο Πανεπιστήμιο της πόλης, τη Ρωμαϊκή Αγορά και τα υπέροχα χρωματιστά σπίτια. Σεργιανίσαμε στους πιο εμπορικούς δρόμους της Αθήνας ανακατευτήκαμε με το πολύβουο πλήθος στο Μοναστηράκι, απολαμβάνοντας τις εικόνες, τα χρώματα, τις μυρουδιές της Αθήνας. Οι μετακινήσεις μας έγιναν με το metro και έτσι γευτήκαμε τις συνθήκες λειτουργίας μιας μεγαλούπολης, γίναμε πιο υπεύθυνοι και συνεπείς. Οι εμπειρίες είναι άπειρες, οι εικόνες χίλιες λέξεις, οι αναμνήσεις γοητευτικές.

Top